Jelenlegi hely

GRAZ – 5. KÓRUSOLIMPIA, 2008. JÚLIUS 16-19.

Július 16. szerda
Indulás Grazba. 40-en utaztunk (Koós Zoli autóval jött és a verseny napján csatlakozott) Volán busszal. Megérkezéskor Grazban lejelentkeztünk a Stadhalle információs pultjánál, majd továbbmentünk Deutsclandsbergbe, ahol egy ifjúsági szálláson foglaltuk el a szobáinkat. Este többen rövid csavargásra indultak a kisvárosba illetve a várhoz.

Július 17. csütörtök
Reggeli után próba a szálláson található egyik teremben, majd indulás Grazba. Ebéd a Stadthalléban, utána pedig belehallgattunk a folklór kategória versenyébe. Délután szállást kerestünk a sofőrnek, hogy ne legyen gond a vezetési időkkel. Szünetben néhányan a McDonaldsban vacsoráztak. Este Deutschlandsbergben pizzázás Juláék jóvoltából, akik még első este ismerkedtek össze az étterem gazdáival.

Július 18. péntek
Reggeli után ismét próba a szálláson, majd ebéd Grazban. Ebéd után beéneklés, helyszíni próba, és négy óra után már a versenyprogramot énekeltük, másodikként a sorban. Ezt követően a többség meghallgatta a kategória további kórusait. Este a szálláson Medvey Ágiék pálinkát kínáltak, Radva Laci ajándékot adott át Andreának és nekem a kórus nevében. Aki bírta, még táncolt is egy ideig.

Július 19. szombat
Reggeli után elhagytuk a szállást. Grazban 12-kor kezdődött az eredményhirdetések második fordulója, amelyben a mi kategóriánk is szerepelt. A látványos, himnuszos, zászlófelvonásos ünnepség után ebéd, majd városnéző séta. Este ugyancsak nagyszabású záróünnepség néhány kategória győztesének műsorával és az olimpia hivatalos zárásával. Éjszaka utaztunk haza, vasárnap hajnali 5-kor érkeztünk meg.

(Híradások a Bajai Honpolgár augusztusi számában, a Sugó Rádióban, a Bajai Rádióban, a BajaTV híradójában, a Petőfi Népében, a Bajai Tükörben.)